Online Diary *J.u.s.t-A-d.r.e.a.m*: ~KehiDuPan Kami Bese2 saja~

Isnin, 28 November 2011

~KehiDuPan Kami Bese2 saja~

Selamat Sore guyzz!!!!EHEHE..sehat???Saya harap awk sume sehat2 belake*semua* nehh...hehe...:))
Petang2 nie rase cam ngantuk lew plak..Tpi kalu tidor, mesti mlm nnti ssah lak nk tidor..hishh!!!mama saya ckp"XBOLEH TIDO PTG2, NNTI OTAK LEMBAB N NNTI JADI MOK2"..ahahahaha,,..So, terpakse laa celik kan mata luas2 bg xnk bg ngantuk...yuhuuu!!!!!>.<..

     EMMMM....ptg2 nie saya nk share sket pasal my family kat uollss...ne tau kot2 yang ade nk tau n ingin tau kew...Saya suke share2 nie sbb "SHARING IS CARING"...MEOOWWW!!!!hehehe...:))
Kowg mesti nak tau saya nie anak yg kebape???duk kat mane???mama nama apew??ayah nama apew??abg encem x???da keje blum???n many lagi laaa...So, ptg2 yg redup ini, saya nk sharing2 lew...huhu...

     OKAY GUYZZ!!!Nama saya, NURUL AIN BT MUSA..Musa itu pulak nama ayah saya..Nama penuh beliau, MUSA BIN HAJI AWANG...Awang 2 pulak tok ki saya...HMMM...btw, TOK KI saya da lama meninggal tau...mase saya darjah 5 or 6..xingat mane da..uhuk3!!!sedih sgt2 kalu dingatkan balik..huuu..tp xpew..yang masih idup nie pastikan kiter ingat yg keesokan ari tidak tau bila, mse mane or jam berapa kiter sume akn kembali kepadaNYA!!SO, kiter perlu byk2 beramal n solat byk2...BAHKAN, berharap agar amalan kiter di dunia ini akn dtrima oleh NYA!!EHEHE...::)..Kembali pada yg topic nak saya citew nie,..emm..Mama saya nama Junaidah bt Abd. Rahman..Abd. Rahman 2 tok ayah*panggilan untuk tok ki saya...Tok ayah saya pun da meninggal dunia since saya form 3...mood:sedih!!!:(..Saya hanya ada nenek*belah ayah n mak a.k.a nenek*belah mama...Dowg alhamdulillah sehat lagi stakat nie..ehhee..semoga ALLAH pnjang kan umur nenek2 saya nie..AMIN3!!!!:))..heee~~~saya ada 3 owg adk beradik..Abang saya bernama muhd zulhilmi musa n adik saya plak bernama muhd syahiran syafiq..Best2 kan nama dowg nie...ahahha...*jgn meka perasan sudeh!!!Saya tinggal di Kuala Terengganu area CHENDERING...Kalu kowg dtg sni, xjumpa umah saya...ckp jew kat memana owg nk g umah "ENCIK MUSA ANK AWANG"..pasti meka kenaiii...ehhehe...ayah saya boleh dikatakan glamour jgk laa kat area chendering nie sbb arwah tok ki saya famous owgnye kat sni...ehhe...Saya tinggal di rumah pemberian arwah tok ki..Beliau suruh ayah saya tinggal di umah nien jaga umah nie...So, ayah saya pun memegang lew wasiat itu smpai skrg...*jgn menderhaka terhadap owg tua kiter tau kanak2*..huhu

Ayah saya seowg pencen kerajaan n dulu die berkhidmat sebagai "pengarah risda" at ampang KL..Tpi kini die telah pencen awal sbb katenye" xnk berkhidmat da dlm kerajaan n mlas da"..ahahha...So, kini die telah membuka syarikat sendiri n dinamakan ENSP n kini die seowg enginner bese2..Mama saya pulak suri umah sepnjang masa...selalu kene tinggal dgn ayah sbb ayah slalu outstaion n sy pulak da xde kat umah...huu..kesian mama saya!!:(..emm..Abanag saya berumur 21 tahun n kini blajar di politeknik kota dlm bidang "engineering elektrical" manakala adik saya pulak kini berumur 15 tahun n study at SMK. Chendering...AIN PULAK??ehhehe...saya pulak kini sambung blajar di UNISEL, SHAH ALAM dlm bidang "diploma in medical lab. tech" selama 3 tahun...Kehidupan kami sekeluarga tidak laa terlalu mewah sbgaimana anak2 tan sri, dato or watever..tpi boleh laa untuk cukup2 mkn jew..."kais pagi makan pagi...kais petang, makan petang"...mcm 2 lew lebih kurang...hehehe...Parents saya tidak terlalu mengajar anak2 mereka boros n mewah sbb meka ckp idup meka dulu sgt2 susah n meka ingin kami sume jadi mcm meka dulu n akhirnye berjaya smpai skrg n bertukar menjadi keluarga yang bahagia..tidak terlalu daif tp boleh laa untuk idup 2.."BAK KATER MAMA SAYA KAT KENGKWNNYE"..ehehhe...so, kami adik beradik terpakse mendengar kata2 owg tua kami kalu ingin lebih senang nmenjadi ank2 yg soleh n juga solehah...meeoowww!!!!!yuhuuuu....:))..gambar at bawah nie ialah gambar keluarga saya lew..!!!!i luv them so much!!!<3<3






"we do not look at the property, beauty and luxury, but we look at the honesty and sincerity..hehehe...MEEOOOWWWW!!!!!we want to be ourself and not a hypocrite..YEAYY!!!!!:))"






Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 comments:

Catat Ulasan

 
Copyright © . All Right Reserved by Lyssa Faizureen