Online Diary *J.u.s.t-A-d.r.e.a.m*: cita2!!

Selasa, 29 November 2011

cita2!!

Setiap owg pasti ade mempunyai cita2 tersendiri kan!!!BETUL X??yes!!!sebegitu jgk dgn saya...So pada mlm ini dgn angin sepoi2 bahase digandingkan dgn ujan renyai2 saya ingin mengkongsikan bersama uolls mengenai cita2 saya dan harapan saya dlm meneruskan kehidupan...Yeahhh!!!!!!!!:


    Masa saya berumur 5-7 tahun kan3!!!!Saya nk sgt2 jadi sowg PRAMUGARI...xtau lew knp??Kalu owg tanye saya, pasti saya jawab, "angah nak jadi pramugari besar nnti"...ahahaha...!!*mcm gedix jew*...:D..Mungkin sbb boleh travel kehulu kehilir kot..da lew free!!perrgghhh!!!sapew xmau kan...pasti rmai dikalangan uools nie pun nk jadi pramugari...OK!!!saya doakan akan anda sume yew...AMIN3!!!!!Hmmm...tp ayah saya xbg jd pramugari sbb die ckp, "pkai skirt pendek paras lutut n x pkai tudung!!"..So, saya pun mcm da x berminat plak dgn cita2 saya 2 sbb ayah saya ckp sedemikian...HURMMM!!!:/
Tapi, lepas beberapa tahun, mase mula masuk SEKOLAH RENDAH, saya pula minat sgt2 nk jadi PENSYARAH smpai abis FORM 3....huuu!!!!then, my anty ade 2 owg jadi pensyarah at UM n UKM...So, meka lew bagi semngat kat saya suh jadi pensyarah oneday!!!*INSYAALLAH!!!!!Parents saya waktu itu, xde marah n meka bahkan suka n gembira plak selepas saya bercerita kpdnye..so, dari situ saya menanam minat untuk menjadi pensyarah....meeoowww!!!!:))
Semasa form 4 -form5, saya mulai minat dlm bidang biology...saya suke tgk2 cell, tissues, n membuat experiment..so, saya balik kat umah n citer lew kat ayah saya yang saya nie mula minat blajar dlm bahagian sains..justeru, ayah saya menyuruh saya blajar rajin2 n peringkat UNIVERSITY, die suruh ambik bhagian, "MEDICAL"*WOWWW!!!boleh kew saya??*...Itu persoalan saya dlm diri!!Then, lepas jew SPM 2010..Parents saya termasuk my fmily terutama my cosin yang kini berada di  MOSCOW n JAKARTA dlm bidang "MEDIC" bagi semangat kpd saya untuk meneruskan pengajian dlm bidang "medical" nie..Tpi, saya masih rase binggung n buntu!!!*BOLEH KEW AQ BLAJAR MEDIC???MEDICKAN SSAH!!!*..hurmmm!!!:/..So, lepas beberapa bulan selepas SPM, saya telah ditawarkan smbung blajar di UNISEL dlm bidang MEDICAL LAB...saya sgt2 terkejut n lantas call my daddy n sms my cosin yg tinggal at jakarta psal tawaran tersebut...Dgn bangga, meka suruh saya ambik n tolak tawaran len kecuali MEDICAL...Dgn berbesar hati, saya membuat keputusan selepas 3 kali solat istiqarah dgn memilih UNISEL...Parents saya amat bangga dgn saya n saya rase sgt2 berbesar hati...Dari situ, saya mulai minat n ingin belajar lebih mendalam tentang "MEDICAL" ini...Masa di form 4 n form 5, sukatan pelajarannya tidak sedalam skrg...So, saya rase sgt2 bertuah..Saya berharap agar dpt meneruskan pengajian medical lab ini smpai ke peringkat teratas iaitu "doctor"...Dgn itu, saya menanam azam baru n semngat baru untuk memilih "DOCTOR" sebagai cita2 saya skrg n terakhir....meowww!!!!:))

Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 comments:

Catat Ulasan

 
Copyright © . All Right Reserved by Lyssa Faizureen